מהו טיפול קוגניטיבי התנהגותי?

זהו טיפול שמטרתו לסייע לקליינט להקל ולפתור בעיות וקשיים רגשיים (עצב, חרדות, משברים בגיל ההתבגרות), קשיים התנהגותיים (הרגלים לא רצויים, כעסים, התנהגויות התמכרותיות, המנעויות) וקשיים מחשבתיים (דימוי עצמי נמוך, מחשבות טורדניות, קבלת החלטות). שלושת המרכיבים (רגשות, מחשבות והתנהגויות) קשורים האחד בשני ומשפיעים אחד על השני.

מכאן שהטיפול סובב את הגורמים הללו ונעשה באווירה פתוחה, אופטימית וחיובית עם אמונה רבה בכוחות האדם לחולל שינויים ולהיפרד מגורמים טורדניים.

הגישה מבוססת על ראיות ומחקרים המעידים על יעילותה ולכן הפכה להיות המקובלת והמומלצת על ידי ארגון הבריאות העולמי לטיפול במספר רב של קשיים וגורמי סבל.

מאפייני הגישה:

טיפול ממוקד קצר מועד: בחלק הראשון של הטיפול מתקיימת הערכה והגדרה של הקושי / הבעיה שאיתה רוצים להתמודד ומוגדרות מטרות ברורות ומדידות. הטיפול כולו מתמקד בדרכים להשגת המטרה שהוגדרה.

מדיד: לאורך כל הטיפול מתקיימת הערכת התקדמות ובחינת העמידה במטרות שהוצבו.

מערכת יחסים: בנויה על עבודת צוות ושיתוף פעולה, אמון, כבוד והדדיות. (המטפל אינו " יודע כל " ולכן אינו נמצא בעמדה היררכית כלפי הקליינט).

השינוי המבוקש: התהליך הטיפולי כולל משימות משבוע לשבוע. כדי להצליח חייב הקליינט לפעול באופן אקטיבי לעבר השגת המטרות שהוגדרו עם המטפל.

אני מזמין אתכם לפגישת התייעצות והערכה האם טיפול מסוג זה מתאים לכם.

כתובת האי מייל: azir111@gmail.com

שקט ילדים – עכשיו יורים!

הרבה הורים שואלים את עצמם מה להגיד לילדיהם? איך לתווך להם את המציאות …

חרדה חברתית

סרט מצויין על חרדה חברתית    

כמה מילים וסרט על דכאון וחרדה

דיכאון הוא אחד מהקשיים הנפוצים ביותר בתחום הנפש. הארכת תוחלת החיים …